تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - مطالب هفته چهارم آبان 1398

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

راهپیمایی و اعتراض مردم ایران به گرانی بنزین و تورم قانونی است

تاریخ:سه شنبه 28 آبان 1398-10:07 ب.ظ

راهپیمایی و اعتراض مردم ایران به گرانی بنزین و تورم قانونی است

روحانی استعفا باید بدهد



ژ"
نظرات() 

می خواهم گرگ چرانی كنم اسماعیل بابا

تاریخ:سه شنبه 28 آبان 1398-10:07 ب.ظ

دلنوشته اا دارستانی

گرگها آغوش خود را باز كنید تا اسماعیل بابا بیاید   dardnews.ir


می ترسم از گرگ صفت هااما چاره ای نیست سراغ همان گرگی می روم که جن از او می ترسد......... چه كنم زمانه مرا ورق را اینطور عوض كرد گرگها آغوش خود را باز كنید تا اسماعیل بابا بیاید...دنیا خیلی ......
خسته تر از  همیشه در زاد روز تولدم  سنگینی پلک هارا با آب سبک می کنم و نگاهی به گنجشک های داخل حیاط منزلمان می اندازم وگوش جان می سپارم به آواز آنها که به یکباره حسرت پرواز به دلم گذاشتند پروازی که در آن خبری از تابلوهای عبور ممنوع توقف مطلقا ممنوع و راه یکطرفه نیست.


می ترسم از عشق دوباره اماچه باید کرد که هنوز دلتنگ و اسیر لحظه های با تو بودن هستم.

می ترسم از وابستگی ها اما چه باید کرد که هنوز بدنبال چتری هستم برای خیس نشدن زیر این باران تنهایی.

می ترسم از سردی این هوای دلم اما میدانم که باید خانه ای ساخت کنج دلمان تا با گرمای وجودت در آنجا ساکن شویم.

می ترسم از گرگ صفت هااما چاره ای نیست سراغ همان گرگی می روم که جن از او می ترسد.........


سراغ سایه درختان موریانه خورده و بی ریشه نمی روم چرا که سایه سرم اینجاست.

هنگام زمین خوردن دست یاری به سوی نا اهلان دراز نمی کنم چرا که عصای دستم اینجاست.

گرچه بد شدم و غبار روزگارروی عینکم نشسته و همه جا تیره و تار است اما نگران نیستم چرا که سوی چشمانم اینجاست


چهار فصل دنیای خودم را اینگونه سپری کردم که با وجودش هنگام باران چتری بودو پس لرزه های زمستان هم نتوانست در بهار به شکوفه هایش آسیبی برساند.

در تابستان هرچند گرمای خورشیدهمدم هرم تنش شده بوداما سایه سرش بهترین سایه بان همراهم بود.

همچون جدایی برگ و درخت پاییز ماهم فصل جدایی بود برگ های زرد و نارنجی نصیب رفتگر محله و چراغ قلبم با آخرین مد لباس عازم آخرین سفر شد و من ماندم و زمستان که در سوزسرمابدون اینکه خبری از هرم تنش باشدباید برف و باران ها را تحمل می کردم

سراغ باران را می گرفت که این روزها سنگدل شده و اشکی برای ریختن ندارد

مدتهای زیادی است که قفل خلوت تنهایی ام بازشده و من بدنبال شاه کلید می گردم.


قلب امیدی برای تپیدن ندارد٬زبان روزه سکوت گرفته و چشم هاهم ......


نفس تازه ای گرفتم آن هنگام که بغض٬سکوتم را شکست
 
گرگها چرا مرا دوست دارید گرگها می دانید كه محبت با زور نمی شود ...چرا پس مرا مجبور
می كنید تا به آغوش شما بیایم...آغوش شما برای من حسی ندارد اما می آیم چون از جن ها
می ترسم..زمانه اینطور است از بد بدتر آن بدی را انتخاب می كنم ....كه نسبت به بدتر بهتر است ..اما خوب نیست..اما خوبها هم مرا نخواستند ...تا خوبها مرا بخواهند گرگها آغوش خود را باز كنید من در پناه شما باشم از دست جن های نادیده ...گرگها می دانید شما چرا انتخاب كردم... چون خوبها مرا نخواستند ....ولا اقل من شناختی روی بدی شما دارم ...واما جن ها نامریی ها هستند آنها رانمی شناسم.... گرگها آغوش خود را باز كنید می آییم با شما باشم ..اما  شرطم این است من گرگ نخواهم شد..شاید خوی و سرشت گرگ را پیدا كنم..آخه ...........من انسانم اشرف مخلوقاتم ...گرگ .........اخه خدا مرا دوست دارد ..می دانم روزی مرا پیش خوبها خواهند برد...گرگ ها دلخوش نباشید مرا به آغوش خود آوردید من روزی خواهم رفت ..چون منتظر ناجی  هستم ..ناجی كه بشریت را نجات خواهد داد... بدون منت و بدون سلاح  و با صلح و دوستی و فراوانی نعمت..گرگها دلخوش نباشید....من باز خواهم گشت....... منتظر آن روز هستم...كه منجی بشریت بیاید ...اسماعیل بابا

می خواهم گرگ چرانی كنم   اسماعیل بابا

می خواهم کمی گرگ چرانی کنم ، می خواهم تاوان رهایی گوسفندان را با حبس خود در قفس بپردازم تا شغالان در شهر آزاد بگردند و ادعای گرگی کنندو از نظر  انسان ها سگها حیواناتی با وفا و مفید هستند ولی از نظر گرگ ها سگ ها گرگ هایی بودند که تن به بردگی دادند تا درآسایش و رفاه زندگی کنند و سگانان خاین بیهوده بیش نیستند كه حتی قابل اعتماد نیستند ..گرگ باش ..مغرور باش
گرگ باش  عادت نكن ،حرف زور قبول نكن ، وحشی باش ، نترس از دشمن ،تنها باش ، وابسته نشو  و تكیه نكن ، اما تنها باش ..گرگ باش دشمن را رحم نكن بدر با تمام قدرت  و اگر در برابر سگان ولگرد بی تفاوت باشی  آنها با پارس كردن بیهوده زنده اند  برای نابودی  سگان ولگرد درنگ نكن  نابودشان كن  ..تا جهان از شر سگان ولگرد بیهوده پارس كنان پاك شود ... واما گرگ وقتی میره زیر ماشین و زخمی میشه به زور خودشو میکشونه اونور جاده .؟ انتظار نداره کسی کمکش کنه و زخمش هاشو ببندو .؟ انتظار نداره کسی یه کاسه آب بذاره جلوش.. فقط می خواد بره یه جایی کز کنه و با درد خودش بساز بره یه جای که حداقل کسه بهش سنگ نزنه!. میدونی داداش ؟ دارم خودمو می رسوم انور جاده .. نمی خواهم حالمو بپرسی ..یا زخم مرا مداوا کنی .. فقط اون سنگی که تو مشتت قایم کردی از پشت بمن بزنی رو برو بمن بزن و یا بنداز زمین .. روبرو صوری برای نخند? سنگ که از پشت می زنی  دو تا زخم میزنی زخم تن و زخم دل؟ زخم تن درست می شود اما زخم دل?.. خیلی خسته ام داداش  خیلی ... ولی امان از روزی که دوباره پاشم...؟ آنروز نزدیک است چون عمر مثل برق می گذارد. به استخوانهای پوسیدت رحم نخواهم كرد بزودی خواهم ایستاد دکترمحمد علی  هالو dardnews.ir




ژ"
نظرات() 

صلح چیست و چگونه صورت می‌گیرد؟

تاریخ:سه شنبه 28 آبان 1398-10:06 ب.ظ

صلح چیست و چگونه صورت می‌گیرد؟ اا دارستانی فعال حقوق بشر و محیط زیست جهانی - نویسنده و محقق و روز نامه نگار dardnews.ir

شرایط صلح چیست؟ شرایط جنگ چیست؟ یك خورده با هم در این زمینه صحبت كنیم. «وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها»(انفال/61) قرآن می‌گوید: اگردشمن گفت: بیا صلح كنیم. دیگر چرا می‌جنگی؟ آیه‌ی قرآن است «وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها» اگرپیشنهاد صلح را می‌كند، صلح را بپذیر

امیرالمؤمنین می‌فرماید: «الجوع خیر من ذل الخضوع»(غررالحكم، ص‏361) جوع(گرسنگی) گرسنگی از ذلت بهتر است.


صلح و هم زیستی مسالمت آمیز یکی از اساسی ترین ضرورت های جوامع پیشرفته کنونی بشری را تشکیل می دهد. این صلح است که به انسان آرامش می دهد تا در مورد بهبود زندگی خود و همنوعان خود تفکر نموده و در راه پیشرفت و ترقی جامعه خویش برنامه و پلان بسنجد و با به کار بردن ظرفیت ها و استعداد های خود خدمتی را به بشریت انجام دهد.

آری! خداوند متعال نیز بنابر همین اهمیت صلح است که در کلام خویش می فرماید: والصلح خیر (یعنی صلح بهتر است نسبت به جنگ و جدال که همه چیز را نابود کند). پس معلوم می شود که صلح سعادت بار می آورد و کسانی که به جنگ و جدال می پردازند، جز این که جنایت را علیه همنوعان خود مرتکب شوند و به انسان و انسانیت ضرر برسانند دیگر کدام کار نیکی را به بشریت انجام نداده اند اما هستند انسان هایی که به جنگ و جدال افتخار نموده و به کشتن و قتل انسان های معصوم و بی گناه دست می زنند که نه تنها از لحاظ دین مبین اسلام این عمل و کارکرد آنان حرام دانسته می شود بلکه تابع هیچگونه دین، آیین و عرفی نیست.

دین مقدس اسلام، دین صلح و ترقی است اما آن گروه ها و شبکه های تروریستی از این دین مقدس فقط برای پیشبرد جنگ تبلیغاتی خود استفاده سوء نموده و آن را دین وحشت و زیستن در عقب ماندگی تفسیر نموده و به نحوی این دیدگاه سنتی خویش را می خواهند بالای ملتی که خواهان ترقی و پیشرفت کشورشان هستند قبولانده و تحمیل نمایند.
آیا ممکن است که طالبان و سایر گروه ها و شبکه های تروریستی با چنان دیدگاهی بتوانند بالای اذهان ملت ما نیک جلوه نموده و مردمان این سرزمین حاکمیت آنان را که هیچگونه نقشی در حکومت و در رژیم شان نداشته باشند، باز هم قبول نمایند؟ طبعاً، پاسخ منفی است.

ملت مسلمان و هردم شهید ما هیچگاهی یوغ اسارت را قبول ننموده و همواره می خواهند یکی از اعضای فعال جامعه جهانی باشند نه این که یک گروه متحجر و متعصبی مانند طالبان که به جز از یک یا دو کشور حامی آن که رژیم گویا اسلامی آنان را به رسمیت می شناخت، حکومت نموده و کشور ما را از ترقی و پیشرفت باز دارد. بلکه خواهان دولت منتخبی هستند که رأی شان دارای ارزش سیاسی بوده و بتواند نقش مهم و ارزشمندی را در آینده کشور بازی نماید که انشاءالله در انتخابات سال آینده چنین امری محق خواهد شد.

مولانا سمیع الحق که به پدر معنوی طالبان معروف است در این اواخر به تروریستان و دست پروردگانش امید داده است که پس از خروج نیروهای ایتلاف بین المللی به رهبری آمریکا پیروزی از آن طالبان و دهشت افکنان خواهد بود، نامبرده این را باید بداند که چنین اظهار نظراتی جز این که نفرت ملت ما را در مقابل وی و گروه ها و شبکه های تروریستی بیشتر بسازد، دیگر کدام بهره ی نخواهد داشت و این ملت ما است که به سرنوشت خویش در انتخابات آینده رقم می زنند و نه مولاناهای پاکستانی ( یا همان ابزار دست کشورهای غربی). .
سئوال 1: صلح چیست و چگونه صورت می‌گیرد؟

جواب: صلح آن است كه انسان با دیگری سازش كند كه مقداری از مال یا منفعت مال خود را ملك او كند، یا از طلب، یا حق خود بگذرد خواه در مقابل عوض باشد یا بدون عوض. (ر.ک توضیح المسائل دوازده مرجع، ج2 ، م2160 )

سئوال 2: دو نفری كه می‌خواهند مصالحه كنند باید از چه شرایطی پیروی كنند؟

جواب: دو نفری كه چیزی را با یكدیگر صلح می‌كنند باید بالغ و عاقل باشند. و كسی آنها را مجبور نكرده باشد و قصد صلح داشته باشند و همچنین حاكم شرع آنها را از تصرف در اموالشان جلوگیری نكرده باشد. (ر.ک توضیح المسائل دوازده مرجع، ج2, م2161 )

سئوال 3: اگر انسان مقدار بدهی خود را بداند و طلبكار او نداند، چنانچه طلبكار طلب خود را به كمتر از مقداری كه هست صلح كند آیا آن مقدار زیادی برای بدهكار حلال می‌شود؟

جواب: خیر ـ زیادی برای بدهكار حلال نیست مگر آن كه مقدار بدهی خود را به او بگوید و او را راضی كند یا طوری باشد كه اگر مقدار طلب خود را می‌دانست باز هم به آن مقدار صلح می‌كرد. (ر.ک توضیح المسائل دوازده مرجع، ج2 ، م2165 )

سئوال 4: اگر كسی چیزی را كه به مصالحه گرفته معیوب باشد می‌تواند صلح را بهم بزند؟

جواب: بلی می‌تواند صلح را بهم بزند، ولی نمی‌تواند تفاوت قیمت سالم و معیوب را بگیرد. (ر.ک توضیح المسائل دوازده مرجع، ج2 ، م2171 )

سئوال 5: شخصی دو همسر داشته كه یكی از آنها یك اولاد داشته است. زوجه نامبرده به طور وصیت یا صلح تمام اموال خود را به فرزندش داده و شوهر خود را از اموال خود محروم كرده و بعداً مرحومه شده است. آیا با وجود این وصیت نامه یا صلح نامه شوهر از اموال زوجه محروم می‌شود؟ و اگر بعد از فوت آن زن، شوهر هم فوت شده باشد آیا اولاد شوهر (كه از همسر دیگر می‌باشند) حق دارند مطالبه‌ی ارث پدر خود را از اموال زوجه‌ی مزبوره بكنند؟

جواب: اگر زن تمام اموال خود را مصالحه كرده باشد، زوج و ورثه حقی ندارند و چنانچه زن وصیت به تمام مال كرده و شوهر در زائد بر ثلث امضاء نكرده حق شوهر از اموال زوجه به تمام ورثه او می‌رسد. (ر.ک استفتائات امام خمینی(ره)، ج3، ص20 ، س2)

سئوال 6: اگر كسی با اختیار و بدون اجبار كلیه اموال خود را در حال حیات به دیگری (غیر از اولاد خودش) مصالحه نماید و كتباً مصالحه نامه بدهد، آیا اموال او متعلق به متصالح می‌شود یا این كه صلحنامه باطل است؟

جواب: اگر به وجد شرعی ثابت شود كه شخص در حال حیات اموال خود را به كسی صلح كرده و به او منتقل ساخته به نحوی كه در حین فوت مالك آن اموال نبوده ورثه در آن اموال حقی ندارند. (ر.ک استفتائات امام خمینی(ره)، ج3، ص21 ، س4)

سئوال 7: شخصی خود را در معرض ورشكستگی می‌بیند و برای فرار از دیون مردم، اموال خود را با مصالحه یا هبه یا بیع از ملك خود خارج می‌كند آیا این معاملات صحیح است؟

جواب: در فرض مذكور صحت معاملاتی كه برای فرار از دیون انجام گرفته محل اشكال است و حاكم شرع می‌تواند دخالت كند. (ر.ک استفتائات امام خمینی(ره)، ج2، ص192 ، س17)

سئوال 8: مجاز از طرف حاكم شرع در مداخله امور صغار برای تسهیل امر بازماندگان با رعایت صرفه صغار چنین می‌كند كه تمام اموالی را كه بچه‌های صغیر در معرض استعمال است مانند منزل و لوازم آن و غیره تصرف در آنها را با مادر بچه‌ها در مدت مثلاً ده سال كه نفر آخر هم به حد بلوغ برسد با زحمایت كه مادر برای بچه‌ها می‌كشد مصالحه می‌كند مثلاً اگر تصرفات در اموال سالی دو هزار تومان اجرت دارد مادر هم اجرت زحماتش دو هزار تومان و اگر بیشتر است بیشتر و اگر كمتر است كمتر و مادر بچه‌ها هم قبول می‌كند آیا به نظر مبارك شما این مصالحه در دفع اشكال تصرف در مال صغیر كافی است یا راه دیگری دارد؟

جواب: مصالحه مزبوره نسبت به اموال هر صغیری تا زمان بلوغ او اگر مقرون به مصلحت او باشد اشكال ندارد. (ر.ک استفتائات امام خمینی(ره)، ج2، ص191 ، س15)

سئوال 9: هرگاه شخصی منافع اموال منقول و غیر منقول خود را به كسی صلح كند كه «مصالح له» مادامی كه زنده است از منافع آن به هر نحو كه خواسته باشد استفاده كند در صورتی كه شخص مصالح قبل از مصالح له فوت شود آیا مفاد صلح مزبور به قوت خود باقی است یا محتاج به تنفیذ ورثه مصالح خواهد بود؟

جواب: صلحی كه طبق ضوابط شرعی در حیات مصالح انجام گرفته پس از فوت او نیز به قوت خود باقی است و نیاز به تنفیذ ورثه ندارد. (ر.ک استفتائات امام خمینی(ره)، ج2، ص186 ، س8)




ژ"
نظرات() 

روحانی استعفا باید بدهد

تاریخ:سه شنبه 28 آبان 1398-10:31 ق.ظ

روحانی استعفا باید بدهد


ژ"
نظرات() 

مناظره خر

تاریخ:دوشنبه 27 آبان 1398-04:35 ب.ظ

ﻣﻨﺎﻇﺮﻩ ﺑﺎ ﺧﺮ ! "

dardnewws.ir

ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻪ ﺭﻫﯽ ﻣﺮﺍ ﮔﺬﺭ ﺑﻮﺩ
ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ﺑﻪ ﺭﻩ ﺟﻨﺎﺏ ﺧﺮ ﺑﻮﺩ

ﺍﺯ ﺧﺮ ﺗﻮ ﻧﮕﻮ ﮐﻪ ﭼﻮﻥ ﮔﻬﺮ ﺑﻮﺩ
ﭼﻮﻥ ﺻﺎﺣﺐ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﻫﻨﺮ ﺑﻮﺩ

ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻪ ﺟﻨﺎﺏ ﺩﺭ ﭼﻪ ﺣﺎﻟﯽ
ﻓﺮﻣﻮﺩ ﮐﻪ ﻭﺿﻊ ﺑﺎﺷﺪ ﻋﺎﻟﯽ

ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻪ ﺑﯿﺎ ﺧﺮﯼ ﺭﻫﺎ ﮐﻦ
ﺁﺩﻡ ﺷﻮ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺻﻔﺎﮐﻦ

ﮔﻔﺘﺎ ﮐﻪ ﺑﺮﻭ ﻣﺮﺍ ﺭﻫﺎ ﮐﻦ
ﺯﺧﻢ ﺗﻦ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﺩﻭﺍ ﮐﻦ

ﺧﺮ ﺻﺎﺣﺐ ﻋﻘﻞ ﻭ ﻫﻮﺵ ﺑﺎﺷﺪ
ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﻭﺣﻮﺵ ﺑﺎﺷﺪ

ﻧﻪ ﻇﻠﻢ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻧﻤﻮﺩﯾﻢ
ﻧﻪ ﺍﻫﻞ ﺭﯾﺎ ﻭ ﻣﮑﺮ ﺑﻮﺩﯾﻢ

ﺭﺍﺿﯽ ﭼﻮ ﺑﻪ ﺭﺯﻕ ﺧﻮﯾﺶ ﺑﻮﺩﯾﻢ
ﺍﺯ ﺳﻔﺮﮤ ﮐﺲ ﻧﺎﻥ ﻧﻪ ﺭﺑﻮﺩﯾﻢ

ﺩﯾﺪﯼ ﺗﻮ ﺧﺮﯼ ﮐﺸﺪ ﺧﺮﯼ ﺭﺍ؟
ﯾﺎ ﺁﻧﮑﻪ ﺑﺮﺩ ﺯ ﺗﻦ ﺳﺮﯼ ﺭﺍ؟

ﺩﯾﺪﯼ ﺗﻮ ﺧﺮﯼ ﮐﻪ ﮐﻢ ﻓﺮﻭﺷﺪ ؟
ﯾﺎ ﺑﻬﺮ ﻓﺮﯾﺐ ﺧﻠﻖ ﮐﻮﺷﺪ ؟

ﺩﯾﺪﯼ ﺗﻮ ﺧﺮﯼ ﮐﻪ ﺭﺷﻮﻩ ﺧﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ؟
ﯾﺎ ﺑﺮ ﺧﺮ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺳﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ؟

ﺩﯾﺪﯼ ﺗﻮ ﺧﺮﯼ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﭘﯿﻤﺎﻥ؟
ﯾﺎ ﺁﻧﮑﻪ ﺯ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﺮﺩ ﻧﺎﻥ؟

ﺧﺮ ﺩﻭﺭ ﺯ ﻗﯿﻞ ﻭ ﻗﺎﻝ ﺑﺎﺷﺪ
ﻧﺎﺭﻭ ﺯﺩﻧﺶ ﻣﺤﺎﻝ ﺑﺎﺷﺪ

ﺧﺮ ﻣﻌﺪﻥ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﮐﻤﺎﻝ ﺍﺳﺖ
ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺧﺮﯾﺖ ﺯ ﺧﺮ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ

ﺗﺰﻭﯾﺮ ﻭ ﺭﯾﺎ ﻭ ﻣﮑﺮ ﻭ ﺣﯿﻠﻪ
ﻣﻨﺴﻮﺥ ﺷﺪﺳﺖ ﺩﺭ ﻃﻮﯾﻠﻪ

ﺩﯾﺪﻡ ﺳﺨﻨﺶ ﻫﻤﻪ ﻣﺘﯿﻦ ﺍﺳﺖ
ﻓﺮﻣﺎﯾﺶ ﺍﻭ ﻫﻤﻪ ﯾﻘﯿﻦ ﺍﺳﺖ

ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻪ ﺯ ﺁﺩﻣﯽ ﺳﺮﯼ ﺗﻮ
ﻫﺮﭼﻨﺪ ﺑﻪ ﺩﯾﺪ ﻣﺎ ﺧﺮﯼ ﺗﻮ

ﺑﻨﺸﺴﺘﻢ ﻭ ﺁﺭﺯﻭ ﻧﻤﻮﺩﻡ
ﺑﺮ ﺧﺎﻟﻖ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﻭ ﻧﻤﻮﺩﻡ

ﺍﯼ ﮐﺎﺵ ﮐﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺧﺮﯾﺖ
ﺟﺎﺭﯼ ﺑﺸﻮﺩ ﺑﻪ ﺁﺩﻣﯿﺖ...!!!!!)

شاعر احمد میرزا




ژ"
نظرات() 

در جلسه مهم سران ارتش در 22بهمن 57 چه گذشت؟/ روایت استیصال کامل ژنرال ها و فروپاشی نهایی رژیم شاهنشاهی

تاریخ:دوشنبه 27 آبان 1398-04:34 ب.ظ


ادامه مطلب


ژ"
نظرات() 

مشاهیر و چهر های ماندگارایران

تاریخ:دوشنبه 27 آبان 1398-04:33 ب.ظ


ادامه مطلب


ژ"
نظرات() 

​​​​رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: صف مردم از اشرار جداست

تاریخ:دوشنبه 27 آبان 1398-04:32 ب.ظ

سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه با اشاره به حوادث پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، تصریح کرد: روز گذشته، مقام معظم رهبری به‌صورت جامع به این موضوع اشاره فرمودند و ما هم از عنایات ایشان کمال سپاس را داریم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اصل این طرح، مبنای کاملاً قانونی دارد و در قانون برنامه ششم توسعه و همچنین سیاستهای کلی نظام مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام بر آن تأکید شده است. البته این طرح باید در ۵ سال گذشته به‌صورت متناوب توسط دولت انجام می‌شد، بر همین اساس طرحی را دولت پیشنهاد کرد که بحثهای کارشناسی مختلفی درباره آن مطرح بود و نهایتاً تصمیم بر این شد که اقداماتی طبق پیشنهاد و طرح دولت انجام شود.

رئیسی با بیان اینکه اصل طرح، قانونی است اما نحوه و شیوه اجرای آن بحث دیگری است، افزود: از مقدمات ضروری اجرای این طرح، اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی است و هرچه بیشتر باید ابعاد این طرح تبیین شود. در خصوص چنین طرحی طبعاً نمایندگان، نخبگان، صاحب‌نظران و عموم مردم باید در جریان ابعاد گوناگون آن باشند.

رئیس قوه قضاییه ضمن انتقاد از شیوه اجرای طرح، نگرانی مردم را ناشی از عدم اقناع افکار عمومی دانست و اظهار کرد: ضرورت داشت افکار عمومی در این زمینه روشن شود. امروز هم ضرورت جدی وجود دارد که رسانه‌ها، اقتصاددانان، وزرای مربوطه، مسئولان اجرایی و مسئولان مطلع، از هر طریق ممکن ابعاد طرح را برای مردم تبیین کنند زیرا یکی از جلوه‌های مهم شفاف‌سازی همین است.

وی با ابراز اینکه “مردم عزیز ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان نسبت به موضوعی قانع شده‌اند با تصمیمات نظام همراهی و همدلی کرده‌اند”، خاطرنشان کرد: در این قضیه هم تردید نداریم که در صورت اقناع افکار عمومی، همراهی مردم حاصل می‌شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تأکید بر اینکه صف مردم از صف اشرار و اخلالگران در امنیت جدا است، تصریح کرد: تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن بانک‌ها و اماکن مختلف، آسیب رساندن به آرامش روانی مردم و لرزاندن دل زنان و کودکان با هر نیت و هدفی، مجازات سختی را به‌دنبال خواهد داشت.

رئیسی اضافه کرد: کسانی هم که از بیرون مرزها اقدام به تحریک افراد می‌کنند، نه از سستی بنیاد خود اطلاع دارند و نه از استحکام نظام جمهوری اسلامی.
رئیس قوه قضاییه به مسئولان و قضات دستگاه قضایی نیز دستور داد همراه با مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی تلاش کنند مطلقاً به کسب‌وکار، زندگی و خانه مردم آسیبی وارد نشود و مردم از تعرض مصون بمانند.

رئیسی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات به‌بهانه افزایش قیمت بنزین خاطرنشان کرد: قوه قضاییه نیز وظیفه نظارتی خود را در این زمینه دنبال می‌کند و امیدواریم همه مردم از مواهب این طرح به‌نحوی که اعلام شده است، بهره‌مند شوند.

رئیس قوه قضاییه ابراز کرد: امیدواریم با درایت، صبوری، پشتکار و اقدام و عمل، نگرانی مردم رفع شود، دشمنان ناامید شوند و به عدالت اجتماعی نزدیکتر شویم.




ژ"
نظرات() 

آمار دقیق کشته‌ها چند روز زمان نیاز دارد | احتمال وصل اینترنت برخی استان‌ها

تاریخ:دوشنبه 27 آبان 1398-04:32 ب.ظ

نشست خبری سخنگوی دولت با حضور مسئولان مرتبط با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین برگزار شد.

به منظور تبیین طرح اصلاح قیمت بنزین و پاسخ گویی مسئولان مربوطه به سوالات خبرنگاران درباره طرح حمایت معیشتی اصلاح قیمت بنزین و مدیریت بازار و ارز، نشست خبری مشترک ربیعی، سخنگوی دولت و مسئولان وزارتخانه‌های تعاون، اقتصاد، صمت و نفت و همچنین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، تعزیرات حکومتی و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برگزار شد.

برای ارایه آمار دقیق کشته و زخمی‌ها نیازمند چند روز فرصت هستیم | احتمال وصل اینترنت برخی استانها

در این نشست علی ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه من فکر می‌کنم رئیس جمهور خود را فدای مصالح مردم و کشور کرد، تصریح کرد: دولت تصمیمی که با تایید سران قوا و کارشناسان اتخاذ شد را عملی کرد.

وی اعلام کرد: من فکر می‌کنم رئیس جمهور خود را فدای مصالح مردم و کشور کرد؛ دولت تصمیمی که با تایید سران قوا و کارشناسان اتخاذ شد، را عملی کرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تمام مبالغ حاصل از این طرح صرف اقشار کم درآمد می شود.

وی ادامه داد: این مبلغ به همه مردم ایران اختصاص پیدا نمی‌کند. یک سیاست عادلانه کردن و برخورداری عادلانه در ذات این طرح نهفته است. مبارزه با قاچاق سوخت هم در این طرح در نظر گرفته شده است. چرا باید یارانه سوخت کشورهای دیگر را بدهیم؟

ربیعی گفت: دولت سایر ارکان نظام را در جریان این طرح قرار داد و آن ها در سه جلسه مختلف این تصمیم را تایید کردند. با توجه به تایید سران سه قوه خوشحال هستیم که مورد نظر و موافقت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

سخنگوی دولت همچینین  گفت: رهبری شجاعانه از طرح تایید شده در جلسه سران سه قوه حمایت کردند.

ربیعی تصریح کرد: هر طرحی در آغاز با مشکلاتی رو به رو می شود که در ابتدای مسیر با نظر خبرگان تکمیل تر می‌شود. دولت همیشه نظر منتقدان خود را شنیده و باز هم می شنود.

وی ادامه داد: دولت به انتقاداتی که در مورد افزایش تورم و باز توزیع منابع بوده توجه کرده و در این جلسه خدمت مردم توضیح داده خواهد شد. برخی در این جلسه و برخی در جلسات آتی توضیح داده می شود.

سخنگوی دولت گفت: متاسفانه دیدیم برخی به بهانه اجرای مصوبه اقدام به اغتشاش، حمله به زیر ساخت ها ، اموال خصوصی مردم و تخریب مراکزی مثل بانک ها  کردند.

ربیعی در ادامه دولت اظهار کرد: در برخی گزارشات آمده است که عده‌ای از سلاح های گرم و سرد استفاده کردند، از کروگان گیری تا شهادت، که تبریک و تسلیت به خانواده هایشان می‌گویم.

وی گفت: قطعا  کسانی که نگران معیشت خود هستند از کسانی که از سلاح ها استفاده کردند، جدا هستند. رفتارهای آن ها کاملا با رفتار تروریست های قدیمی ایران که به انتظار کوچک شدن ایران نشستند، منطبق است. در گزارشات اخیر خود مردم گزارش هایی دادند که عده ای صورت خود را با ماسک پوشانده و تخریب می کنند.

سخنگوی دولت گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران اعتراض را به حق می داند اما حساب اعتراض با اغتشاش متفاوت است. خدا را شکر که مردم شریف ایران صف خود را از این افراد جدا کردند.

ربیعی تصریح کرد: من فکر می کنم اغتشاش گران می خواهند فضایی درست کنند که صدای معترضین شنیده نشود. به همین دلیل مردم صف خود را از آن ها جدا کردند. بیش از هشتاد درصد آرامش در کشور وجود دارد. در عربده کشی ها صدای به حق مردم کمتر شنیده می شود.

سخنگوی دولت همچینین گفت: در این میان آمریکا که ظالمانه ترین اقدامات را علیه مردم ایران انجام داده، می گوید از مردم ایران حمایت می کند. بله آقای پمپئو که ظالمانه از تحریم دفاع کرده، معلوم است که از اغتشاش گران دفاع می‌کند. شما حتی به مردم خودتان هم دروغ گفتید.

وی افزود: افرادی که هیجانی تا دیروز در این تجمعات حضور داشتند، امروز دیگر نیستند.

ربیعی گفت: کشور ما چه با تحریم و چه غیر تحریم نیازمند اصلاح ساختاری است. در این ایام سخت است که معلوم می شود چه کسانی پای منافع ملی ایستاده اند و چه کسانی به فکر کسب منافع جناحی و محبوبیت گذرا هستند.

وی گفت: موضوع گیری مقام معظم رهبری به همه ما درس داد که در زمانی که همه پا پس می کشند ایشان پا به میدان گذاشتند. از ایشان مجدد تشکر می کنیم.
ربیعی همچنین گفت: امیدواریم با کمک همه بتوانیم این طرح را به خوبی اجرا کنیم.

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری گفت: بازنشستگان و حقوق بگیران ثابت جزء این طرح هستند. گروه های زیادی از مزد بگیران ما در این طرح هستند. حتی بیکاران حاشیه نشین شهری که دفترچه سلامت گرفتند، نیز در این طرح هستند. باز هم ممکن است تعدادی از افراد را ندیده باشیم. سامانه ای به آن ها اعلام می شود با حدود دویست کلمه توضیح می دهند به چه علت خود را محق می دانند و اجازه بررسی این موضوع را به ما هم می دهند.

وی گفت: هفتاد و پنج درصد از مردم کشور تحت پوشش این طرح هستند.

ربیعی در ارتباط با نحوه اطلاع رسانی اجرای طرح مذکور گفت: تجربه به ما نشان می داد انتشار خبر زود هنگام دستاوردی جز فعال شدن قاچاقچیان، زد و بندهاو هدر رفتن منابع عمومی ندارد. در این زمینه ها آتش سوزی منجر به مرگ ، خسارات مالی و جانی داشتیم. اصل سناریو مطرح شده بود، هر دولتی حتی دولت ترکیه که این سوال از طرف خبرنگارش پرسیده شده، برای اجرای طرح کار مطالعاتی می کند و منتشر می کند اما این طور که بگویند ساعت فلان و روز فلان این طرح اجرا می شود نیست. اعلام چنین سیاست هایی نیازمند رعایت جوانب است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با آمار کشته شدگان  و تعداد تجمعات اخیر گفت: حدود هشتاد درصد امروز کاهش تجمعات را داشتیم. از دیروز به این طرف ما مردم نگران حادی را نمی بینیم. هیچ کسی در خیابان مجروح نشده است، همه در حمله به تاسیسات نظامی بودند. تعدادی هم با تیراندازی هایی بوده که بیرون آمده است. برای ارایه آمار دقیق نیازمند چند روز فرصت هستیم تا آمار ارقام مجروحان و معترضین را گزارش دهیم.

ربیعی در بخش دیگری از  این نشست خبری با بیان اینکه متاسفانه دیدیم که برخی به بهانه اجرای این مصوبه به اغتشاش و آتش زدن بانکها و حمله به زیرساخت‌های کشور پرداختند، گفت: در برخی از موارد و شهرها گزارشاتی داریم که از سلاح گرم و سرد به طور مکرر استفاده کردند و تعدادی از ماموران انتظامی و امنیتی ما را مورد حمله و گروگان‌گیری قرار دادند، به اموال عمومی لطمه زندند و در آتش زدن پمپ بنزین ها کاری کردند که ماموران این پمپ ها دچار سوختگی شدند.

وی تاکید کرد: قطعا حساب معترضینی که ما چیزی جز خدمت به آنها نداریم و نگران معیشت زندگی خود هستند با کسانی که با سلاحی که وقتی مطالعه شده مشخص شده که گلوله‌اش از سلاح‌های معمول مورد استفاده دولتی نیست، جدا است. رفتارهای آنان کاملا با سیاستهای تروریستهای قدیمی در این کشور که همواره با عملیات تروریستی به دنبال کوچک کردن و شکستن ایران هستند، منطبق است.

ربیعی افزود: اغتشاشگران می خواهند فضایی ایجاد کنند که صدای معترضان دلسوز هم شنیده نشود. به همین دلیل هم مردم صف خود را جدا کردند و امروز نسبت به دیروز تا هشتاد درصد کاهش تجمعات را داشته ایم و فردا و پس‌فردا مسائل خاصی از جهت اغتشاشگری نخواهیم داشت و نوبت سخن گفتن بیشتر با مردم و شنیدن صدای آنان خواهیم بود. در هیاهوی تیراندازی‌ها، عربده‌کشی ها و فریادها اعتراضات به حق مردم کمتر شنیده می شود.

وی با بیان اینکه امروز حتی برخی از افرادی که در این مسائل حضور هیجانی داشتند نیز دیده نمی‌شوند، گفت: ما برای آنان هم احترام قائلیم چرا که حق دارند نوع اعتراض خود را داشته باشند ولی کسانی  که امروز در صحنه حاضرند حتی از آن جمع هم نیستند.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم این پرداختها قطعاً صورت می‌گیرد، اظهار کرد: همینجا اعلام می‌کنم که اگر منابع جدیدتری هم در اختیار ما قرار گیرد حتما حمایت اجتماعی را افزایش می‌دهیم. ضمن اینکه بارها هم در این جلسات گفته ایم که برای افزایش قیمت بنزین سناریوهای متخلفی داریم و هیچ وقت چنین چیزی را تکذیب نکردیم. آنچه که من تکذیب کردم این بود که از من پرسیدند قرار است این طرح فردا انجام شود و من گفتم نه. ما هنوز تصمیم نهایی نگرفته ایم. این موضوع هفته پیش از من سوال شد و من گفتم این کار سناریوهای مختلفی دارد و ما هنوز تصمیم نهایی نگرفتیم و به محض مشخص شدن، اعلام می کنیم.

ربیعی در خصوص انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی افزایش قیمت سوخت گفت: در رابطه با اطلاع‌رسانی توصیه می‌کنید که بگوییم فردا می‌خواهیم قیمت را گران کنیم؟ اطلاع زودهنگام چیزی جز فعالیت قاچاقچیان و هدررفت منابع نداشت. ما قبل از این در اطلاع‌رسانی زودهنگام شاهد آتش‌سوزی منجر به مرگ بودیم. البته در ایران نیز مانند همه جای دنیا هر زمان تصمیمی اتخاذ می‌شود، چند روز قبل پیرامونش صحبت‌هایی صورت می‌گیرد. ما بارها مطالعاتی در این خصوص منتشر کرده بودیم.

سخنگوی دولت در ارتباط با قطع شدن اینترنت گفت: وقتی اعتراض ها ایجاد شد اینترنت بود اما  وقتی سنگ در خیابان ها خالی می شد و از طریق اینترنت اطلاع رسانی می‌کردند  شورای امنیت کشور تصمیم به قطع اینترنت گرفت. بانک ها و امثال آن از طریق فعال شدن اینترنت ملی  مشکلی ندارند.

وی ادعا کرد: تا یکی دو روز آینده ان شاءالله اینترنت برخی استان‌ها که مشکل امنیتی در آن وجود ندارد، وصل خواهد شد.




ژ"
نظرات() 

علی مطهری: حمایت رهبر انقلاب از تصمیم سران قوا جوانمردانه‌ بود

تاریخ:دوشنبه 27 آبان 1398-04:31 ب.ظ

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه نفس بیانات رهبر انقلاب درباره تصمیم ‌گیری شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا کار جوانمردانه‌ای بود، گفت: ایشان از این تصمیم حمایت کردند تا وحدت داخلی خدشه‌دار نشود.

علی مطهری: حمایت رهبر انقلاب از تصمیم سران قوا جوانمردانه‌ بود

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، علی مطهری عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در توضیح بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در ارتباط با تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره افزایش قیمت سوخت، گفت: نفس فرمایشات مقام رهبری یک کار جوانمردانه بود. ایشان مسئولیت این تصمیم را پذیرفتند و خودشان را در معرض انتقادات قرار دادند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اظهارنظر مقام رهبری رفتار اخلاقی درستی بود، اقدامی شبیه اقدام امام خمینی(ره) در ارتباط با قطعنامه 598 و حاکی از تدبیر و جوانمردی بود.

وی افزود: ایشان از تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا حمایت کردند تا وحدت داخلی خدشه دار نشود و آرامش به جامعه برگردد.

مطهری یادآور شد: تصمیم افزایش قیمت بنزین توسط آن شورا جایگاه مجلس را تنزل داد زیرا مجلس باید در این خصوص تصمیم می‌گرفت اما مرجع دیگری انجام داد. پیش از این چندین مرتبه در مجلس اراده شد تا مشکل ارزان بودن سوخت حل شود. پیشنهادها در کمیسیون انرژی و تلفیق بودجه 1398 و حتی در صحن مطرح شد اما هیچ کدام رأی نیاورد و تکلیف مسئله روشن نشد بنابراین مجلس در حل مشکل قیمت بنزین تعلل کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: با توجه به اظهارنظر مقام رهبری و حمایت ایشان از تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، نمایندگان به دنبال اصلاح تصمیم گرفته شده نیستند.

وی با بیان اینکه تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به نفع مردم است، ادامه داد: قیمت بنزین سال‌ها پیش می‌بایست افزایش پیدا می‌کرد اما به تاخیر افتاد. دولت نیز می‌توانست چند سال پیش قیمت بنزین را افزایش دهد زیرا مجلس این اجازه را به دولت داده بود اما بر اساس ملاحظاتی این کار انجام نشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت بنزین با هدف جبران کسر بودجه دولت افزایش پیدا نکرده است، گفت: افزایش قیمت بنزین از مدت‌ها پیش در دستور کار بود اما زمان اجرای آن مناسب نبود زیرا در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌بریم ولی چون مصلحت کشور است مردم همراهی خواهند کرد.




ژ"
نظرات() 

بیوگرافی و زندگینامه جناب آقای اسد معانی

تاریخ:چهارشنبه 22 آبان 1398-01:11 ق.ظ

اینجانب اسد معانی فرزند مرحوم حاج غلامحسین معانی در تاریخ 1339/11/12 در روستای کانرود واقع در 5 کیلومتری شهرستان بندر مرزی آستارا متولد شدم شغل پدر کشاورز و مادر خانه دار بوده است.دوره ابتدایی و راهنمایی را در روستای کانرود، دوره دبیرستان را در شهر لوندویل و در دبیرستان حشمت و دیپلم را در دبیرستان امام خمینی شهرستان بندر مرزی آستارا در خرداد ماه 1359 در رشته علوم انسانی به پایان رسانیدم.
در دی ماه 1359 پس از شروع جنگ تحمیلی برای گذراندن دوران مقدس سربازی ، پس از 2 ماه دوره آموزش رزم راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل منطقه عملیاتی جنوب کشور شدم و طی 22 ماه حضور در مناطق عملیاتی افتخار شرکت در عملیات فتح المبین به تاریخ 1361/01/2 (آزادسازی مناطق دشت عباس، فکه و بستان)، عملیات بزرگ و حماسه ساز بیت المقدس به تاریخ 1361/02/10 که منجر به آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد شد و شرکت در عملیات محرم، با فرماندهی سرلشکر شهید سپهبد صیاد شیرازی را داشته ام.
پس از اتمام خدمت سربازی به مدت 3 سال بدلیل تعطیلی دانشگاهها و انقلاب فرهنگی به پدر خانواده در امور کشاورزی کمک نمودم. از سال 1365 پس از گذراندن دوره آموزشی در خارج از کشور، به مدت 8 سال تا پایان سال 1372 در یک واحد تولیدی وابسته به بخش خصوصی در استان مازندران در بخش تولید، اداری و مالی مشغول فعالیت شدم. پس از اخذ مدرک کارشناسی در سال 1372 در آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور شرکت نموده و در حال حاضر با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مالی بعنوان کارمند رسمی دیوان محاسبات کشور مشغول به خدمت میباشم. اینجانب دارای کارت ایثارگری بوده و براساس ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از مزایای ایثارگری برخوردارم.
خلاصه سوابق تجربی و مدیریتی:
<-  8 سال سابقه در بخش خصوصی در قسمت امور مالی و اداری و تولیدی از سال 1365 لغایت 1372
<- از سال 1373 پس از گذراندن آزمون در دیوان محاسبات کشور به شرح ذیل:
1- کمک حسابرس در وزارت علوم، تحقیقات، سازمان بخش سنجش و آموزش عالی و معاونت دانشجویی از سال 1373
2- حسابرسی در شرکت ملی فولاد ایران و شرکت های تابعه
3- حسابرس ارشد و سرپرست گروه حسابرسی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکتهای  تابعه و فرعی (ایدرو)
4- حسابرس ارشد در شرکت های گروه خودروسازی ایران خودرو به مدت 5 سال
5- حسابرس ارشد در شرکت های گروه خودروسازی سایپا به مدت 5 سال
6- سرپرست گروه حسابرسی در سازمان صنعتی و معدنی  ایمدرو
7- سرپرست گروه حسابرسی در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
8- سرپرست گروه حسابرسی وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت شهرهای عمران شهر جدید، شرکت عمران و بهسازی شهری و شرکت مجری ساختمان های دولتی ایران
9- سرپرست گروه حسابرسی در شرکت های وزارت دفاع و پشتیبانی و باطری سازی نیرو
10- سرپرست گروه حسابرسی در سازمان صدا و سیمای ج.ا.ا و شرکتهای تابعه
11- سرپرست حسابرسی کل گروه امور اجتماعی و فرهنگی دیوان محاسبات کشور