به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - فضای سبز عمر زنان را افزایش می دهد

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

فضای سبز عمر زنان را افزایش می دهد

تاریخ:سه شنبه 31 فروردین 1395-02:11 ب.ظ

مطالعات موسسه ملی علوم بهداشت محیط زیست نشان می دهد، میزان مرگ و میر زنانی كه در اطراف محیط زندگی خود فضای سبز، شامل پوشش گیاهی، درختكاری، گل كاری و سبزی كاری دارند، 12درصد كمتر از زنانی است كه از این فضای سبز بی بهره اند.
این مطالعه نشان می دهد تفاوت اساسی در میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های كلیوی، بیماری های تنفسی و سرطان، بین زنانی كه در حواشی فضای سبز زندگی می كنند و افرادی كه از این فضا ها دور هستند، وجود دارد.
در ادامه این مطالعه آمده است: این افراد سلامت روانی بیشتری دارند و بهتر می توانند تعامل اجتماعی برقرار كنند. علاوه بر این موارد، فعالیت فیزیكی و كاهش آلودگی هوا نیز نقش موثری در این آمار دارد.
این مطالعه تاثیر پوشش گیاهی محل زندگی و نقش آن بر میزان سلامت را بیش از پیش تایید می كند.
متخصصان به همه افراد به ویژه زنان توصیه می كنند كه ساعاتی از روز را به پیاده روی در فضای سبز اختصاص دهند.
نتایج این تحقیقات در نشریه Environmental Health Perspectives منتشر شده است.


ژ"
نظرات() 
Grupo Coral
یکشنبه 19 خرداد 1398 01:07 ب.ظ
Just wish to say your article is as astonishing. The clarity on your post is simply cool and i can suppose you are knowledgeable in this subject.

Fine together with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with
forthcoming post. Thank you one million and please
keep up the enjoyable work.
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
یکشنبه 19 خرداد 1398 06:31 ق.ظ
It's hard to find experienced people about this subject, but you seem like you know what you're talking about!
Thanks
tinyurl.com
چهارشنبه 15 خرداد 1398 01:43 ق.ظ
An intriguing discussion is worth comment. I believe that
you ought to publish more about this subject matter, it might not be a taboo matter but typically people do not discuss these
issues. To the next! Cheers!!
Nicole
شنبه 11 خرداد 1398 01:14 ب.ظ
This is a topic which is close to my heart... Best wishes!
Exactly where are your contact details though?
Sherita
یکشنبه 5 خرداد 1398 08:04 ب.ظ
I really like what you guys tend to be up too. This sort of clever work and reporting!
Keep up the fantastic works guys I've incorporated you guys to our blogroll.
tinyurl.com
پنجشنبه 2 خرداد 1398 11:00 ب.ظ
Thank you a lot for sharing this with all people you really recognize what you're speaking about!
Bookmarked. Please additionally seek advice from my website =).
We will have a link change contract between us
tinyurl.com
چهارشنبه 1 خرداد 1398 08:31 ق.ظ
Spot on with this write-up, I absolutely believe that this web site needs a lot more attention. I'll probably be back again to
see more, thanks for the information!
Kerrie
شنبه 28 اردیبهشت 1398 11:02 ب.ظ
Post writing is also a fun, if you be familiar with then you can write or else it is complicated to
write.
James
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 07:09 ب.ظ
Hello there! I could have sworn I've been to this blog before but after checking through some of the post I realized it's new to me.

Anyhow, I'm definitely happy I found it and I'll be book-marking and checking back frequently!
Michelle
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 03:16 ق.ظ
I have read so many content regarding the blogger lovers
except this article is genuinely a nice post, keep it up.
tinyurl.com
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 08:00 ب.ظ
My spouse and I stumbled over here coming from a different page and
thought I should check things out. I like what I see so now i'm following you.
Look forward to exploring your web page yet again.
Elwood
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 01:53 ب.ظ
I really like your blog.. very nice colors & theme.
Did you design this website yourself or did you hire someone
to do it for you? Plz answer back as I'm looking to construct my own blog and
would like to know where u got this from. many thanks
tinyurl.com
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 12:16 ب.ظ
If some one needs to be updated with latest technologies afterward he must be
visit this site and be up to date every day.
tinyurl.com
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 10:15 ب.ظ
May I simply just say what a comfort to discover a person that truly knows what they are discussing on the net.
You definitely realize how to bring a problem to light and make it important.
A lot more people must check this out and understand this side of
the story. It's surprising you're not more popular
given that you surely have the gift.
tinyurl.com
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 02:35 ب.ظ
This is my first time visit at here and i am in fact impressed to read all at one place.
Kia
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 05:05 ب.ظ
I'm not sure exactly why but this web site is loading incredibly slow for me.
Is anyone else having this problem or is it a problem on my end?
I'll check back later on and see if the problem still exists.
Dalton
شنبه 14 اردیبهشت 1398 06:00 ق.ظ
Hello would you mind letting me know which web host you're using?

I've loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most.
Can you suggest a good web hosting provider at a honest
price? Cheers, I appreciate it!
tinyurl.com
جمعه 13 اردیبهشت 1398 05:38 ب.ظ
What's up friends, good post and nice arguments commented at
this place, I am truly enjoying by these.
renatofranchi.info
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 03:51 ب.ظ
When someone writes an article he/she retains the
thought of a user in his/her mind that how a user can be aware of
it. Thus that's why this piece of writing is perfect.
Thanks!
http://tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 08:43 ق.ظ
I always spent my half an hour to read this webpage's articles or reviews everyday along with a mug of coffee.
tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 07:22 ق.ظ
At this moment I am going away to do my breakfast, when having my
breakfast coming over again to read more news.
tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 04:16 ق.ظ
Hi, I believe your blog could be having web browser compatibility issues.
Whenever I look at your website in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it's got some overlapping issues.

I merely wanted to give you a quick heads up! Aside from that, great site!
Alphonso
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 11:13 ب.ظ
Wow, fantastic blog layout! How long have you been blogging for?

you make blogging look easy. The overall look
of your web site is magnificent, let alone the content!
tinyurl.com
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 04:25 ق.ظ
I visited multiple web sites however the audio quality for audio
songs current at this site is truly superb.
tinyurl.com
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 11:33 ب.ظ
Very shortly this web site will be famous among
all blogging and site-building visitors, due to it's pleasant articles or reviews
http://tinyurl.com/y5j8ajz2
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 08:57 ب.ظ
Thanks for finally writing about >درد نیوز -
فضای سبز عمر زنان را افزایش می دهد <Loved it!
Nilda
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 08:13 ق.ظ
Marvelous, what a website it is! This weblog presents valuable
data to us, keep it up.
Irving
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 07:18 ق.ظ
Every weekend i used to go to see this website, for the reason that i want enjoyment,
as this this site conations truly nice funny material too.
Kirby
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 03:41 ب.ظ
That is a great tip especially to those fresh to the blogosphere.
Simple but very accurate information… Many thanks for sharing this one.
A must read article!
Lorraine
جمعه 6 اردیبهشت 1398 11:54 ب.ظ
I'm extremely pleased to uncover this website.
I wanted to thank you for your time due to this fantastic read!!
I definitely really liked every part of it and i also
have you book-marked to look at new stuff on your site.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo



شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic