به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - تفاوت بین وب سایت و وبلاگ چیست؟

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

تفاوت بین وب سایت و وبلاگ چیست؟

تاریخ:چهارشنبه 1 مهر 1394-10:08 ق.ظ


تفاوت اصلی بین وبلاگ و وب سایت این است که وبلاگ برای وب سایت ها ایجاد می شود و وب سایت ها مکانی هستند که وبلاگ ها در آن نوشته می شوند.

وبلاگ ها مجلاتی آنلاین برای استفاده ی عموم می باشند. تفاوت بیشتر این دو را در مطلب زیر مطالعه نمایید

وبلاگ مجله ای آنلاین (خصوصی) است که اغلب به روز می شود و برای استفاده ی عمومی در نظر گرفته شده است.

وبلاگ ها معمولا یک سری از نوشته هایی هستند که در یک سایت مربوط به محصول و یا خدمات ارائه می شوند.

ترافیک کلی وب به وب سایت ها هدایت شده و این ترافیک بین وب سایت های متفاوتی بر اساس محتوا و کیفیت آن پخش می شوند.

وبلاگ ها برای بحث های معمولی استفاده می شود. آیا متوجه شده اید که در وبلاگ همیشه به کلمات ما و من اشاره می شود که نشان دهنده ی نظر نویسنده و یا پیشنهاد او در مورد موضوع است؟ خواننده همچنین می توانید نظر خود را در بر اساس تنظیمات سایت ارسال کند.

نویسنده ی یک وبلاگ تحت عنوان بلاگر شناخته می شود.

ایجاد یک وبلاگ چندان کار بزرگی نیست، زیرا تنها چیزی که مورد نیاز است دانستن محتوایی برای ارسال و داشتن هدفی برای ایجاد یک وبلاگ است.

این کار آسانی است زیرا که بدون دخالت هرگونه ابزاری انجام می شود.

گرچه این قضیه در مورد وب سایت ها صدق نمی کند.

کسی که می خواهد یک وب سایت بسازد به دانستن زبان صفحات وب نظیر php، XML و HTML نیاز دارد. به همین دلیل ایجاد یک وبلاگ ساده تر از ایجاد یک وب سایت است. اما کجا می توانیم یک وبلاگ را ایجاد کنیم؟ بنابراین ما به وب سایت ها نیاز داریم.

وبلاگ ها نیز همانند وب سایت ها نقش حیاتی ای در نشان دادن اعتبار و ارزش یک کسب و کار بازی می کنند و مشتریان خود را قادر می سازند تا در مورد محصولات و خدمات بیشتر بدانند.

اگر چه وبلاگ ها و وب سایت ها دارای ویژگی های مشابهی هستند، اما آن ها بسیار متفاوت هستند.

 

انتشار محتوا : محتوا در یک وبلاگ می تواند علائق شخصی، تجربیات، بررسی ها و نباید ها باشد .

اما یک وب سایت محل انتشار مطالب رسمی که به طور مستقیم به محصول و خدمات مربوط می باشند است.

مطالب وب سایت ها به دانستن زبان کامپیوتر نیاز دارند در حالی که یک وبلاگ می تواند در زبان معمولی نوشته شود.

نگرانی در ساخت : ساخت وب سایت شامل هزینه می باشد زیرا هرکسی نمی تواند آن را انجام دهد.

کلیه مطالب باید به زبان کامپیوتر مانند اچ تی ام ال نوشته شوند.

ایجاد یک وبلاگ با استفاده از قالب های آماده بسیار آسان است.البته وبلاگ ها نیز می توانند بر اساس سلیقه ی صاحب آن شخصی سازی شوند.
هزینه ی ایجاد: هزینه ی ایجاد یک وب سایت بیشتر است زیرا که شامل هزینه ی فضای وب، سرور، طراحان وب، نویسندگان محتوا و غیره می باشد در حالی که یک وبلاگ را می توان با هزینه ی بسیار کمتر و یا حتی رایگان با استفاده از نرم افزارهای مدیریتی مانند بلاگر و وردپرس ایجاد کرد.

پویایی وبلاگ ها: در وب سایت تغییر محتوا تنها با تغییر در محصول یا خدمات صورت می گیرد در حالی که وبلاگ ها را می توان به روزرسانی کرد و به فضای وب روحی تازه بخشید.

وبلاگ می تواند به عنوان ابزاری برای جذب ترافیک توسط سایت شما استفاده می شود.

ارتباطات: وب سایت یک فرم را برای ارتباط یک طرفه فراهم می کند. وبلاگ انجمنی را با ارتباطات دو طرفه فراهم می سازد.

اسماعیل اسدی دارستانی اولین وبلاگ نویس ایرانی dardnews.ir




ژ"
نظرات() 
sling tv
چهارشنبه 9 بهمن 1398 08:10 ق.ظ
Great items from you, man. I have take into accout your stuff previous to and you are simply extremely magnificent.
I really like what you've bought right here, really like
what you are saying and the best way wherein you assert it.
You make it enjoyable and you still take care of to keep it wise.
I can't wait to read much more from you. That is really a terrific
web site.
why coconut oil
جمعه 24 آبان 1398 01:04 ب.ظ
Ridiculous story there. What happened after?
Good luck!
Waylon
یکشنبه 17 شهریور 1398 03:25 ق.ظ
Hi everybody, here every person is sharing such knowledge, therefore it's fastidious to read this webpage, and I used to visit this webpage daily.
minecraft games
دوشنبه 11 شهریور 1398 10:03 ق.ظ
Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for?

you made blogging look easy. The overall look of your website is excellent, as well
as the content!
Raphael
شنبه 9 شهریور 1398 06:22 ب.ظ
This design is steller! You definitely know how to keep a reader amused.
Between your wit and your videos, I was almost moved to start my
own blog (well, almost...HaHa!) Excellent job. I really
loved what you had to say, and more than that, how you presented it.
Too cool!
Suzanne
جمعه 8 شهریور 1398 08:54 ق.ظ
I think this is one of the most important information for me.
And i am glad reading your article. But should
remark on few general things, The site style is ideal, the
articles is really nice : D. Good job, cheers
plenty of fish dating site
سه شنبه 22 مرداد 1398 02:00 ب.ظ
Hello there, I think your web site may be having internet browser compatibility issues.
When I take a look at your web site in Safari, it looks fine however, if opening in I.E., it has some overlapping issues.

I merely wanted to give you a quick heads up! Other than that, excellent blog!
Mario Celso Lopes
جمعه 7 تیر 1398 05:20 ب.ظ
Thanks for sharing your thoughts on تفاوت.
Regards
quest bars cheap
شنبه 25 خرداد 1398 06:59 ق.ظ
At this time I am going to do my breakfast, after having
my breakfast coming over again to read more news.
Grupo Coral
دوشنبه 20 خرداد 1398 05:00 ق.ظ
I really like it when people get together and share views.
Great site, stick with it!
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
جمعه 17 خرداد 1398 05:55 ق.ظ
An impressive share! I've just forwarded this onto a friend who has been conducting a little research
on this. And he in fact ordered me dinner due to the fact that I found it for him...
lol. So let me reword this.... Thank YOU for the meal!!
But yeah, thanx for spending time to discuss this matter here on your site.
Celinda
پنجشنبه 9 خرداد 1398 01:11 ب.ظ
I want to to thank you for this fantastic read!! I certainly enjoyed every bit of
it. I've got you book marked to look at new stuff you post…
Marilou
جمعه 3 خرداد 1398 11:31 ب.ظ
I blog often and I truly appreciate your content. This
article has really peaked my interest. I will bookmark your
blog and keep checking for new information about once a
week. I subscribed to your Feed too.
tinyurl.com
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 03:36 ق.ظ
I think the admin of this web page is genuinely working hard in favor of his web site, because here every information is quality based data.
Owen
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 11:09 ب.ظ
Hi there Dear, are you really visiting this web page daily,
if so then you will absolutely get nice know-how.
Elaine
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 05:48 ب.ظ
I've been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog posts in this kind of area .
Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this web site.
Reading this info So i am satisfied to express that I've an incredibly good uncanny feeling I found out exactly
what I needed. I such a lot without a doubt will make certain to don?t forget this website and provides it a glance on a constant basis.
Keenan
شنبه 21 اردیبهشت 1398 03:19 ب.ظ
What's up mates, pleasant post and pleasant arguments commented at this place, I
am genuinely enjoying by these.
tinyurl.com
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 05:03 ق.ظ
Howdy! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok.
I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward to new
posts.
Milton
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 03:52 ق.ظ
What's up to every , for the reason that I am genuinely keen of
reading this web site's post to be updated regularly.
It consists of fastidious material.
http://tinyurl.com/y5rdd3d7
شنبه 14 اردیبهشت 1398 08:57 ق.ظ
I could not refrain from commenting. Well written!
http://tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 11:16 ب.ظ
WOW just what I was searching for. Came here by searching for تفاوت
http://tinyurl.com/yxv7472u
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 07:37 ب.ظ
Wow, this piece of writing is nice, my younger sister is analyzing such things, so
I am going to convey her.
tinyurl.com
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 02:16 ق.ظ
Hey there would you mind sharing which blog platform you're using?
I'm looking to start my own blog soon but I'm having a difficult time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
The reason I ask is because your layout seems
different then most blogs and I'm looking for something unique.
P.S Sorry for being off-topic but I had to ask!
Jeannine
شنبه 7 اردیبهشت 1398 01:33 ق.ظ
Excellent article. I certainly love this site. Keep it up!
tinyurl.com
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 11:10 ب.ظ
Link exchange is nothing else but it is just placing the other
person's website link on your page at appropriate place and other person will also do same in support of you.
Mario Celso Lopes
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 05:37 ب.ظ
Good post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon everyday.
It will always be helpful to read through content from other
authors and practice something from other
web sites.
Seymour
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 04:15 ب.ظ
Hi there! This post could not be written any
better! Reading through this post reminds me of my previous room mate!
He always kept talking about this. I will forward this article to
him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!
tinyurl.com
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 10:39 ق.ظ
Hi! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche.
Your blog provided us valuable information to work on. You have done a
outstanding job!
http://tinyurl.com/
شنبه 31 فروردین 1398 06:18 ق.ظ
Nice weblog right here! Also your web site lots up fast!
What web host are you the usage of? Can I am getting your affiliate hyperlink in your host?

I want my site loaded up as fast as yours lol
minecraft
شنبه 24 فروردین 1398 12:14 ق.ظ
Hurrah! In the end I got a blog from where
I can actually take valuable information concerning my
study and knowledge.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo



ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو