تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی درد نیوز اولین سایت حقوق بشر و محیط زیسنت ایران خوش آمدید تاسیس 1379 درد نیوز - دستان ناپیدا

دنیای وارونه-عجب رسمیه رسم زمونه

دستان ناپیدا

تاریخ:چهارشنبه 9 خرداد 1397-07:57 ب.ظ

دستان ناپیدا 
دلنوشته:اا دارستانی نویسنده ومحقق و روزنامه نگار و فعال حقوق بشر و محیط زیست 09112850112
بعداز بازنشستگی از ارتش سرافراز ایران به کار روزنامه نگاری و نویسنده و محققی(پنچ کتاب نوشتم چاپ شد پنجمین کتابم بررسی تاریخ حقوق بشر و مخیط زیست ) و وبلاگ نویسی  و فعالیت بین اللملی حقوق بشر و محیط زیست و فعالیت سیاسی مستقل و مدنی  پرداختم ... اینها باعث شد دستان ناپیدا برعلیه من بوجود پرونده پشت پرده برایم بوجود آید که چندین بار از بازرسی خانه ام تا بارها  بازداشت و محاکمه که در نهایت تبریه شدم... چون دستان ناپیدا نتوانستن حکم قضایی برای محکومیت من بگیرند چون قوه قضاییه مستقل بود برایم پرونده سازی نامریی کردند ...  بارها درخواست مجوز پروانه هفته نامه و سایت درد نیوز و آستارا نیوز و گیلان من را به وزارت ارشاد (تهران)دادم چه زمان تشکیل پرونده و چه تشکیل پرونده در سایت وزارت ارشاد   با اینکه گواهی عدم سو پیشنه داشتم  دستان ناپیدا با پرونده ناپیدا مرا رد صلاحیت کردند. من که نویسنده پنچ کتاب و از سال 77روزنامه نگار و از سال1379سایت های خبری و حقوق بشری و محیط زیست را تاسیس نموده بودم  و جزو اولین وبلاگ نویسان ایران و آشنا به انترنت بودم .   صلاحیت سایت و هفته نامه ندادند و شدت این دستان ناپیدا در زمان دولت خاتمی  و احمدی نژاد  شدت و زمان دولت روحانی معتادل شد. من که یکدوره شورای روستا سیبلی بود بعنوان عضو و ریس ...  مرا در دوره بعدی که ثبت نام کردم رد صلاحیت کردند یعنی مرا از فعالیت فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و شغلی که سالها به آن مشغول بودم دستان ناپیدا ممنوع و رد صلاحیت کردند..  دیگر روزنامه نگاری و نوشتن کتاب و ثبت نام در شورا را کنار گذاشتم و  شش تا کتاب دیگرم که نوشته بودم آتش زدم و اعتصاب کردم و اعتصابم چند سال ادامه داردیعنی اعتراض مدنی کردم.. حکم شهادت پدر جانباز 65درصد بسیجی مرا بخاطر من ندادند و حالا بماند..
چند سال پیش با کارشکنی جلوی کار اقتصادی مرا گرفتند   شکست خوردم و با اینکه کمیسیون پزشکی نظام وظیفه گیلان با کفالت تنها فرزندم موافقت کرد در آستارا با استفاده از تبصره جلویش را گرفتند پسرم سربازی رفت  ... فقط من اعتراض مدنی کردم ... تا اینکه دو سال پیش بخاطر اینکه ضامن چندین  نفر شدم توان دادم و باز می دهم ... پولم را دو نفر خوردند ... دنبال استخدام روز مزد در راه آهن و اسکله آستارا افتادم  بمن دوستان توصیه کردند برای نجات از بیکاری و فقر و گرسنگی دست از فعالیت سیاسی وحقوق بشری و محیط زیستی و روزنامه نگاری  و... بر دارم تا حساسیت از روی من بخوابد من هم دو سال کنار گذاشتم .... تا اینکه توسط یکی از مسولان دولتی  دلسوز آستارا  برای کار به کارگاه راه آهن آستارا معرفی شدم و تشکیل پرونده و قرار شد بعنوان نگهبان شروع بکار نمایم یعنی شب کار ... یکباره بعداز چند ساعت بمن اعلام شد شب سر کار نیاید بعلت اینکه بازنشسته هستی گفتم اینجا شرکت خصوصی است از نظر قانونی منع ندارد گفتند از طرف  اداره تامین اجتماعی  آستارا اجازه بکار گیری  بازنشسته را نمی دهند ...   خلاصه رفتم مجوز هفته نامه و سایت بگیریم دستان ناپبدا نگذشتند رد صلاحیتم کردند  و با اینکه شورا بودم  در شورا ثبت نام کردم رد صلاحیتم کردند  آنهم از جریان پدر مرحوم و پسرم و کار اقتصادی و..   دستان ناپیدا هربار بدون مدرک رد صلاحیت می کنند و ردی پای از خود نمی گذرنند و بعداز دوسال موفق شدم بعنوان کارگری ساده با مدرک دانشگاهی و سوابق فراوان  جور کردم خواستم شروع بکار کنم باز دستان ناپیدا فهمیدند نگذشتند شروع بکار نماییم  یعنی  اعمال نفوذ کردند . من ماندم آیا اینها نمی خواهند به من حتی برای بدست آوردن یک لقمه نان در یک شرکت خصوصی بعنوان کارگر ساده کار کنم ... فقط منتظرم دستان ناپیدا بیایند شناسنامه مرا باطل کنند و فقط تنها فرشته مرگ می تواند مرا از شر دستان ناپیدا نجات دهد یا از این کشور مهاجرت کنم نمی گذارنند من یک کارگری ساده در یک شرکت خصوصی کار کنم پس من شکم زن و بچه ام را چطور سیر کنم  دیگر کار کردند نا امید و افسرده و بیمار شدم  حتی حق کارگری ساده در این کشور را ندارم...
#دستان ناپیدا   @astarali



ژ"
نظرات() 
Bennie
جمعه 30 فروردین 1398 09:03 ب.ظ
I am genuinely grateful to the owner of this website who has shared
this wonderful piece of writing at at this time.
tinyurl.com
چهارشنبه 28 فروردین 1398 02:25 ب.ظ
Hi, just wanted to mention, I liked this article. It was practical.
Keep on posting!
Bichara Previc
سه شنبه 27 فروردین 1398 05:56 ق.ظ
Thanks for ones marvelous posting! I quite enjoyed
reading it, you will be a great author. I will remember to
bookmark your blog and will come back very soon. I want to encourage you to ultimately continue your
great posts, have a nice morning!
Benny
پنجشنبه 22 فروردین 1398 07:15 ب.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was curious what all is needed to
get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very internet savvy so I'm not 100% certain. Any recommendations or advice would be greatly
appreciated. Cheers
Grupo Coral
چهارشنبه 21 فروردین 1398 10:14 ق.ظ
Highly energetic article, I loved that a lot.
Will there be a part 2?
http://tinyurl.com/
سه شنبه 20 فروردین 1398 07:29 ب.ظ
Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.
I will make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info.
Thanks for the post. I'll certainly return.
Leandro Martins de Almeida
یکشنبه 18 فروردین 1398 01:59 ب.ظ
I loved as much as you'll receive carried out right here.

The sketch is attractive, your authored material stylish. nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following.

unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.
Leonardo Martins de Almeida
شنبه 17 فروردین 1398 06:06 ب.ظ
Simply want to say your article is as astonishing. The clarity on your put up is simply
cool and that i could think you're a professional on this subject.
Well along with your permission let me to clutch your RSS feed to keep up to date with
imminent post. Thank you a million and please carry on the enjoyable work.
tinyurl.com
شنبه 17 فروردین 1398 12:10 ق.ظ
Greetings! Very helpful advice within this article! It is the little changes which will make the greatest changes.

Thanks for sharing!
tinyurl.com
پنجشنبه 15 فروردین 1398 04:13 ب.ظ
I believe what you posted made a ton of
sense. But, think on this, suppose you typed a catchier post title?
I ain't saying your content isn't solid, but what
if you added a title that grabbed a person's attention? I
mean درد نیوز - دستان ناپیدا is a little vanilla.
You might look at Yahoo's front page and note how they create
news headlines to grab viewers to click. You might add a video or a pic or two
to get readers excited about everything've written. Just my opinion, it could bring your
posts a little bit more interesting.
http://tinyurl.com/y3pxn23p
پنجشنبه 15 فروردین 1398 05:03 ق.ظ
Thank you for the auspicious writeup. It in reality was a leisure account it.
Glance complex to far introduced agreeable from you! However, how can we communicate?
tinyurl.com
سه شنبه 13 فروردین 1398 11:26 ق.ظ
I was able to find good advice from your blog posts.
tinyurl.com
یکشنبه 11 فروردین 1398 07:48 ق.ظ
Hey there! Do you know if they make any plugins to assist with
SEO? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm
not seeing very good success. If you know of any please
share. Thanks!
Daniel Valente Dantas
شنبه 10 فروردین 1398 05:20 ق.ظ
hello!,I like your writing so so much! share we be in contact extra approximately your post
on AOL? I need an expert in this area to resolve my problem.
May be that's you! Having a look ahead to look you.
Sheldon
پنجشنبه 8 فروردین 1398 03:17 ق.ظ
Hi to every one, the contents present at this site are truly amazing for
people knowledge, well, keep up the good work fellows.
Dieter
شنبه 3 فروردین 1398 07:58 ب.ظ
Hi there very nice site!! Man .. Beautiful .. Superb .. I'll bookmark your website and take the feeds additionally?
I'm happy to search out so many helpful info here in the put up, we'd like develop more strategies in this regard, thank you for sharing.
. . . . .
Leonardo Martins de Almeida
جمعه 2 فروردین 1398 02:03 ق.ظ
You've made some good points there. I looked on the internet for
additional information about the issue and found most people will go along with your views on this website.
http://tinyurl.com/y5bo6tca
شنبه 25 اسفند 1397 06:51 ب.ظ
It's amazing to go to see this website and reading the views of all
colleagues concerning this piece of writing, while I am also zealous of getting know-how.
http://tinyurl.com/yxuomptv
شنبه 25 اسفند 1397 05:29 ق.ظ
I am actually thankful to the holder of this website
who has shared this enormous paragraph at at this place.
Wesley
چهارشنبه 22 اسفند 1397 04:46 ق.ظ
Excellent way of describing, and fastidious paragraph to
obtain facts on the topic of my presentation subject, which i am going to convey in college.
Maisie
سه شنبه 21 اسفند 1397 08:38 ب.ظ
Hi there! I could have sworn I've visited this web site before but after browsing through many of the
articles I realized it's new to me. Regardless, I'm definitely happy I found it and I'll be bookmarking it and checking back regularly!
Derek
شنبه 11 اسفند 1397 02:21 ق.ظ
you're truly a just right webmaster. The web site loading pace
is amazing. It kind of feels that you're doing any distinctive trick.
In addition, The contents are masterpiece. you have done
a great activity in this subject!
Zora
شنبه 11 اسفند 1397 12:51 ق.ظ
This post presents clear idea designed for the new users of blogging,
that truly how to do blogging and site-building.
Beatris
پنجشنبه 9 اسفند 1397 11:46 ب.ظ
Today, I went to the beach front with my kids. I found
a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She put the shell to her ear and screamed.
There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I had to tell someone!
Eloise
پنجشنبه 9 اسفند 1397 05:24 ب.ظ
What's up everyone, it's my first visit at this site, and
paragraph is really fruitful in support of me, keep up posting these types
of content.
Mellissa
یکشنبه 5 اسفند 1397 06:35 ب.ظ
Great article. I will be going through many of these issues as well..
Anita
یکشنبه 5 اسفند 1397 08:02 ق.ظ
you're actually a just right webmaster.
The site loading pace is incredible. It kind of feels that you're
doing any unique trick. Moreover, The contents are masterpiece.

you've done a magnificent job on this matter!
Daniela
شنبه 4 اسفند 1397 04:32 ب.ظ
I think the admin of this website is actually working
hard in support of his website, as here every
information is quality based information.
Celsa
شنبه 4 اسفند 1397 11:49 ق.ظ
Hey very nice blog!
Barney
شنبه 4 اسفند 1397 11:32 ق.ظ
I simply could not depart your web site before suggesting that I extremely
enjoyed the standard information a person provide on your visitors?

Is gonna be again often to check out new posts
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo